News

Submarinul care a dispărut la Titanic era plin de miliardari: lista persoanelor care se aflau la bord

Un submarin cu cinci persoane care ducea turiștii să vadă epava Titanicului a dispărut în Atlantic. Submarinul îi ducea pe turiști să vadă epava Titanicului din 1912, la 3,8 km sub apă. O astfel de vizită costă 250.000 de dolari / persoană, iar călătoria durează opt zile. Se ridică astfel întrebarea: cine se afla la bord? Răspunsul e simplu: oamnei cu bani, unii dintre ei miliardari.

Shahzada este vicepreședintele unuia dintre cele mai mari conglomerate din Pakistan, Engro Corporation, cu investiții în îngrășăminte, fabricarea de vehicule, energie și tehnologii digitale. Potrivit site-ului web al SETI, un institut de cercetare cu sediul în California care caută inteligență extraterestră, al cărui administrator este, Shahzada locuiește în Marea Britanie împreună cu soția sa și cei doi copii, relatează Al Jazeera, care a făcut lista cu cele cinci persoane. Familia Dawood face parte din una dintre cele mai proeminente familii din Pakistan. „Suntem foarte recunoscători pentru grija manifestată de colegii și prietenii noștri și am dori să cerem tuturor să se roage pentru siguranța lor, acordând în același timp intimitate familiei în acest moment”, se arată într-o declarație publicată de familia sa. „Familia este bine îngrijită și se roagă lui Allah pentru întoarcerea în siguranță a membrilor familiei lor”, a adăugat acesta. Shazada a absolvit Universitatea din Buckingham și a primit o diplomă de la Universitatea din Philadelphia.

Hamish Harding

Miliardarul britanic și președinte al companiei de aviație Action Aviation se numără, de asemenea, printre cei dispăruți, potrivit fiului său vitreg.

Harding, cu sediul în Dubai, postase pe rețelele de socializare că este mândru că se îndreaptă spre Titanic în calitate de „specialist în misiuni”, adăugând: „Din cauza celei mai grele ierni din Newfoundland din ultimii 40 de ani, această misiune va fi probabil prima și singura misiune cu echipaj uman către Titanic în 2023”.

„Echipa de pe submarin are câțiva exploratori legendari, unii dintre [care] au făcut peste 30 de scufundări pe RMS Titanic începând cu anii 1980, inclusiv PH Nargeolet”, a adăugat el.

Harding a fost, de asemenea, la bordul misiunii de zbor One More Orbit din 2019, care a stabilit un record pentru cea mai rapidă circumnavigare a Pământului cu o aeronavă peste ambii poli geografici.

Paul-Henri Gargeolet

Exploratorul francez în vârstă de 77 de ani, despre care presa spune că a fost unul dintre cei cinci de la bord, este director de cercetare subacvatică la o companie care deține drepturile asupra epavei Titanicului. Fost comandant în marina franceză, el a fost atât scafandru de adâncime, cât și miner.

După ce s-a retras din marină, a condus prima expediție de recuperare a Titanicului în 1987 și este o autoritate de top în ceea ce privește locul epavei.

Într-un interviu acordat în 2020 postului de radio France Bleu, el a vorbit despre pericolele scufundărilor la mare adâncime, spunând: „Nu mi-e frică să mor, cred că se va întâmpla într-o zi”.

Stockton Rush

Fondatorul și directorul general al companiei OceanGate, care operează nava cu sediul în SUA, se afla, de asemenea, la bordul submersibilului, potrivit informațiilor mass-media.

„Este o epavă uimitor de frumoasă”, a declarat Rush pentru postul britanic Sky News despre Titanic la începutul acestui an.

„Rush a devenit cel mai tânăr pilot calificat pentru transport cu reacție din lume când a obținut calificarea de tip DC-8/Capitan la Institutul de pregătire pentru avioane cu reacție al United Airlines în 1981, la vârsta de 19 ani”, potrivit biografiei sale de pe site-ul OceanGate.

OceanGate, cu sediul în Everett, în statul Washington din Statele Unite, afirmă că utilizează submarine cu echipaj de ultimă generație și platforme de lansare pentru a spori accesul la adâncimi de până la 4 km (2,5 mile).

„OceanGate a finalizat cu succes peste 14 expediții și peste 200 de scufundări în Pacific, Atlantic și Golful Mexic”, se arată pe site-ul său. „După fiecare misiune, echipa evaluează și actualizează procedurile ca parte [a] unui angajament continuu de a evolua și de a asigura siguranța operațională.”

 

Publicitate

Articole asemănătoare:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button