Se anunță schimbări pentru șoferi: sancțiuni în funcție de gravitatea accidentelor
Discuția privind schimbarea sistemului bonus-malus aplicat pentru prețurile RCA a revenit în actualitate, în contextul unei declarații recente a vicepreședintelui ASF, Sorin Mititelu, care afirmă că sistemul este total decalibrat, iar cei cu bonus maxim practic nu beneficiază de el, întrucât în partea de malus nu se află decât 1% dintre șoferi.
“Sistemul trebuie să fie real și eficient pentru a recompensa șoferii care iau măsurile de prevenție și nu produc accidente. Deși majoritatea șoferilor se află în clase de Bonus, reducerile la tarife nu se regăsesc în buzunarul oamenilor de la un an la altul din cauza creșterii prețurilor și a dezechilibrului generat inclusiv de calculul Bonusului și a Malusului”, mai arată Finprotect.
Bonus-malus este un sistem de asigurări prin care prima de asigurare poate fi redusă (bonus) dacă în anul anterior asiguratul nu a avut daune sau poate fi mărită (malus) dacă asiguratul a înregistrat daune.