News

Ce trebuie să faci dacă ai spart un produs în supermarket

Dacă ai spart sau deteriorat din greșeală un produs de pe rafturile unui supermarket, trebuie să știi că, în funcție de politica fiecărui lanț de retail, dar în și în funcție de circumstanțele în care s-a ajuns la deteriorarea produsului, consecințele pot varia.

Potrivit legii, raioanele cu produse fragile trebuie să aibă o măsură de protecție suplimentară față de celelalte secțiuni, pentru a preveni accidentele. În legea carea face referire la amplasarea mărfurilor pe raft se menționează distanța dintre rafturi. Aceasta trebuie să fie de minimum 1,4 metri, regulă care intră în responsabilitatea comerciantului.

Cu cât un supermarket este mai mare, cu atât distanța dintre rafturi crește. Astfel, comerciantul este obligat să facă tot ce este necesar pentru protejarea produselor și asigurarea la raft.

  • 1,4 m – pentru suprafețe de până la 100 m²;
  • 1,6 m − pentru suprafețe de la 100 până la 150 m²;
  • 2 m − pentru suprafețe de la 150 până la 400 m²;
  • 2,5 m − pentru suprafețe de la 400 m².

De exemplu, raionul cu băuturi trebuie să fie echipat cu o bară specială pentru stabilizarea produselor. Dacă un client a atins o sticlă, aceasta a căzut și s-a spart, acesta trebuie, în primul rând, să informeze personalul magazinului.

În cazul în care raionul respectiv nu dispune de această măsură de siguranță a produselor, clientul care a produs pagubele este scutit de orice responsabilitate, adică nu e nevoit să plătească produsele sparte.

Publicitate

Articole asemănătoare:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button