Netflix ar putea lansa un abonament gratuit
Netflix ia în calcul un abonament 100% gratuit în Europa – însă cu multă publicitate -, după ce a încercat în 2022 un abonament ”accesibil” cu publicitate, care ar permite platformei de streaming video on demand (SVOD) să-şi crească numărul utilizatorilor şi veniturile, relatează Hotnews.
Platforma, a cărei creştere a încetinit puternic la sfârşitul lui 2021, şi-a revenit după lansarea unei ofertei cu publicitate, în valoare de 5,99 de euro, de exemplu, în Franţa, faţă de 13,49 euro abonamentul standard, fără publicitate. Această formulă ar urma să atragă 40 de milioane de abonaţi noi, potrivit codirectorului general al Netflix.
O ofertă 100% gratuită – adică finanţată exclusv din publicitate – ar putea permite Netflix să-şi crească atât numărul utilizatorilor, cât şi veniturile.
Potrivit Bloomberg, ea ar urma să fie rezervată într-o primă fază pieţelor europeană şi asiatică, pe care există deja reţele de televiziune gratuite, ca în Franţa.