EvenimentNews

Se cer demisii! ITM a dispus sistarea transportului intern la nouă cariere CEO după ce au verificat doar una dintre unități!

Transportul intern în toate carierele CEO a fost sistat de ITM, după ce s-a verificat două tanchete la Cariera Jilț Nord. Fostul comandat al IPJ Gorj, Viorel Caragea, considera asta un abuz și cere demisii.

În procesul verbal întocmit cu ocazia controlului ITM la Jilț Nord s-au găsit deficiențe la două mașini, utilizate în transportul angajaților în unitatea minieră a CEO. Acest lucru nu a oprit verificatorii să sisteze transportul la toate carierele companiei, inclusiv la cea din Husnicioara din județul vecin, unde ITM Gorj nu avea competență.

Asta susține vehement, Viorel Salvador Caragea, fost comandant al IPJ Gorj, care vorbește de un abuz al verificatorilor, minerii fiind lăsați pe jos, iarna, prin noroaie, fără a se găsi o altă soluție. „Cu toate ca accidentul a avut loc la cariera Jilt Sud, echipa de control pe care o vedeti in procesul verbal alaturat „si-a permis” sa faca, in urma unui control la cariera Jilt Nord, un abuz grosolan care, din punctul meu de vedere nu trebuie sa ramana nepedepsit de organele judiciare. Prin procesul verbal alaturat au dispus sistarea activitatii de transport la toate cele 9 cariere miniere ale CEO in conditiile in care nu au fost sa constate la fata locului eventuale deficiente. La cariera Husnicioara de Mehedinți nici nu aveau competenta teritoriala decat cu delegatie expresa, scrisa, data de domnul Bratu(venit de la ITM București). Domnul Vulpe Viorel nu poate avea calitatea de reprezentant legal al CEO, fiind doar șef de carieră.Tot acelasi domn, Vulpe Viorel semneaza si in calitate de martor. Dintre miile de mineri nu au gasit un martor.In cuprinsul procesului verbal sunt trecute ca deficienta anvelope uzate, lipsa centura de siguranta, lipsa iesire de siguranta, etc, dar nu este prevazuta si baza legala, avand in vedere ca drumurile din cariera nu au regimul prevazut de codul rutier, deci nu se aplica nici o norma rutiera ci doar cele stabilite de catre CEO. Ma asteptam sa constate, avand in vedere nefericitul accident, ca pe pardoseala compartimentului transport persoane sunt covoare de cauciuc care in cazul rasturnarii au creat greutate si presiune peste victime. Sistarea activitatii in toate punctele, desi acestea nu au fost controlate, este ABUZIVA pentru ca sunt autovehicule din categorii si marci diferite care nu au fost verificate de catre domnul Dantes Bratu (Duster, autoutilitare Mazda, tractoare, dube de diferite capacitati de persoane, autoutilitare N3 2+7 locuri sau chiar microbuze 1+8).Nu au facut nici cea mai mica referire la calitatea drumurilor, șanțurilor, rigolelor și podețelor. Avand in vedere ca prin caietul de sarcini si prin contract viteza de deplasare este sub 5 km/h, nu au facut referire in procesul verbal daca s-au gasit indicatoare in acest sens la intrarea in unitate sau la inceputul drumului industrial”, transmite Caragea.

Concluziile fostului polițist nu se opresc aici. În opinia sa verificatorii ,,nu au facut nici cea mai mică referire dacă conducatorii auto au fost instruiti și pregătiți profesional cu privire la persoanele care le pot da sarcini de serviciu, astfel incat sa se stie clar cine stabileste ce persoane urca in masina si ce bunuri si materiale se transporta.Nu exista nici cea mai mica referire daca autovehicule de transport materiale si recipiente periculoase au suport special de transport pentru tuburile de oxigen sau acetilena, daca soferii si masinile au autorizatie ATR”.

 

Publicitate

Articole asemănătoare:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button