Doi părinți din Gorj au trimis un memoriu către ministrul Educației și Cercetării în care îi cer să fie reevaluate lucrările celor doi elevi de clasa a VIII-a de la etapa județeană a Olimpiadei de Chimie, relatează edupedu.ro.
Ei acuză că evaluarea nu a fost făcută corespunzător, după contestații nota nu a fost modificată deși, pe lucrări apar puncte în plus care nu s-au regăsit la nota finală de după contestații.
Elevii si părinții au remarcat acest lucru după ce Inspectoratul școlar le-a permis elevilor să-și vadă lucrările, abia după contestații și după ce părinții au adus în discuție o adresă a Ministerului Educației din 2023 care permite și recomandă inspectoratelor județene să le permită vizualizarea lucrărilor, ”cu scopul asigurării transparenței procesului de evaluare în cadrul competițiilor școlare”.
Cei doi părinți cer în memoriul adresat ministrului Daniel David:
„Să solicitați Inspectoratului Școlar Județean Gorj lucrările elevilor (…), participanți la Olimpiada de Chimie, etapa județeană, și să dispuneți reevaluarea acestora. Menționăm faptul că elevii au avut nevoie de consiliere psihologică din cauza dezavantajului creat în urma evaluărilor, precum și atitudinii recalcitrante a personalului ISJ Gorj.
În regulamentul tuturor concursurilor și olimpiadelor să se prevadă explicit posibilitatea de vizualizare a lucrărilor înainte de contestații. Corectarea lucrărilor în sistem online, asemănător cu evaluarea de la Bacalaureat și
de la Evaluarea Națională“.
Părinții spun că inițial au cerut Inspectoratului Școlar Județean Gorj să vizualizeze lucrările înainte de contestație, în baza adresei Ministerului Educației din 2023, iar inițial ISJ Gorj a refuzat. Apoi, le-a permis să vadă lucrările după contestații, când nota nu mai putea fi modificată.
“Știam că este prea târziu să se mai modifice nota fiicei mele după contestație însă ea a insistat să își vadă lucrarea indiferent de acest lucru, pentru că nu a înțeles unde i-au dispărut 26 de puncte de pe barem, pe care le-a verificat împreună cu profesoara de chimie de la clasă”, spune pentru Edupedu.ro unul dintre părinții care au semnat memoriul.
“Fiica mea iubește chimia pentru că are o profesoară extraordinară la școală. În fiecare miercuri copiii care vor să se pregătească fac o oră înainte de școală pregătire pentru chimie, benevol, fără să plătim, la școală. De aceea știu că fata mea a verificat împreună cu profesoara și îi lipseau 26 de puncte”, a spus părintele.
„La primul subiect i-au trecut 21 de puncte, deși am avut barem în față. Fata a întrebat-o doamna profesoară inspector: «Eu aici trebuia să fiu punctată. De ce n-am fost punctată la subiectul acesta? Au fost vreo vreo 12 puncte la primul subiect, pe care nu i le-au pus.
La al doilea s-a mai uitat și a mai găsit vreo patru puncte și după aceea, copilul meu e foarte sensibil, a intrat în stare de panică, am văzut că a început să plângă și nu am mai lăsat-o să să mai uite. Mi-am dat seama că îi fac mai mult rău. M-a întrebat doamna inspector dacă suntem de acord cu ce s-a corectat și i-am zis că nu prea suntem.
Iar doamna inspector i-a spus domnului inspector general că noi am fost mulțumiți de corectură, ca apoi domnul inspector general să ne spună că îi pare rău că ne-a lăsat să vedem lucrările. Eu însă mă bucur din suflet că copilul meu și-a văzut lucrarea pentru că a încurajat-o și s-a mai înscris la încă două concursuri de chimie”, a spus părintele.
Potrivit mamei elevei care a depus contestația, când a întrebat de ce nu au fost trecute la nota finală care 26 de puncte care ar fi apărut pe lucrare, inspectoarea prezentă la vizualizare ar fi spus că nu poate să comenteze, pentru că a venit „ca să ne arate lucrările”. Noi am pus întrebări dar n-aveam cui să punem o întrebare, pentru că doamna era un stâlp, parcă vorbeam cu perete, pur și simplu nu răspundea. A întrebat fata mea de ce n-a fost punctată și a spus că ea nu e inspector de specialitate (n. red chimie) și nu știe”.
„I-am spus domnului inspector școlar, că după olimpiada aceasta, copilul meu a cerut să meargă la consilierul școlii pentru că nu mai știa să gestioneze emoțiile. Și la ora de chimie plângea încontinuu. Nu mai voia să facă niciun fel de temă. Mi-a spus: «Pentru ce să mai fac teme, dacă mă neîndreptățesc?»”, spune părintele.
articolul integral AICI