Primărița din Bumbești-Pițic: „Nu am cheltuit un leu în plus”
Irina Cojocaru, primarul localității Bumbești-Pițic, a venit cu declarații pe pagina sa de Facebook, după ce la adresa ei au venit acuzații privind cheltuirea banului public: „Simt nevoia ca prin aceste rânduri să vă ofer câteva răspunsuri, care să clarifice anumite aspecte ale unor acuzaţii care mi-au fost aduse pe nedrept, de cei care doresc să transmită cetăţenilor comunei noastre un mesaj fals şi mincinos în ceea ce priveşte activitatea mea în cadrul primăriei. Am stat şi m-am gândit mult dacă să răspund sau nu, având în vedere că în această perioadă cuvintele de ordine ar trebui să fie bunătatea şi iertarea, însă pentru că există şi oameni care consideră adevărul mai presus de orice, vreau ca în cele ce urmează, să aduc câteva lămuriri pentru liniştea celor care au rămas poate surprinși sau dezamăgiţi de cele ce au auzit sau au citit pe paginile de socializare ale unor persoane atât de rău intenţionate.
În primul rând vreau să vă spun că niciodată, de când vă reprezint în fruntea comunei, nu am cheltuit un leu în plus, care să nu fie justificat din punct de vedere legal, lucru demonstrat de toate controalele, posibile și imposibile, care au venit la reclamațiile unor cetățeni de bine din localitate. Pentru că Dumnezeu, munca, familia și viața mi-au oferit mai mult decât mi-a trebuit. Așa că nu aveam nevoie de această funcție ca să mă îmbogățesc, ci doar să contibui cu toată puterea și implicarea mea la binele și dezvoltarea comunității.
S-a spus că la venirea mea în primărie am găsit un fond de rulment de 4 miliarde de lei vechi. Nimic mai fals! Tot ce am găsit când am preluat conducerea, a fost un execedent bugetar de valoare modică, care împreună cu cele 8 miliarde de lei vechi din fondul de rezervă al Guvernului date prin Consiliul Județean (nu 3 miliarde lei vechi cum se spune), au fost folosiți, până la ultimul ban, pentru modernizarea Școlii din comună, construirea terenului sintetic de sport din curtea școlii și pentru extinderea de alimentare cu apă din Lupești. Lucrări trecute toate prin filtrul controalelor organelor abilitate. Nu suntem singura comuna din acest județ sau din țară care ne confruntăm cu unele probleme financiare. Vreau să vă spun că numai plata salariilor tuturor angajaților noștri pe o lună, se ridică la 2,8 miliarde de lei vechi, adică peste 33,5 miliarde de lei vechi pe an, și nu 7 miliarde lei vechi, așa cum se afirmă cu totală rea voință și în necunoștință de cauză. Și vă cer permisiunea să vă dau câteva exemple cu cheltuielile lunare ale angajaților noștri:
– 26 de angajați ai aparatului de specialitate al primarului – 1,4 miliarde de lei vechi;
– 10 consilieri locali – 92 milioane de lei vechi
– 24 de asistenți personali – 910 milioane de lei vechi;
– 15 indemnizații de handicap – 310 milioane de lei vechi;
În total, la cel mai simplu calcul, se poate observa cu ușurință câte cheltuieli are primăria noastră numai în ceea ce privește plata salariilor angajaților, fără să mai vorbim de cheltuielile de funcționare cu bunurile și serviciile sau investițiile pe care toată lumea le așteaptă cu mult interes și nerăbdare, așa cum este firesc să fie. M-aș fi bucurat din suflet să știu că în „cămara” noatră au fost 60 de miliarde lei vechi, așa cum s-a mințit fără nicio rușine, dar nu am fost atât de norocoși, Nu avem de ales și trebuie să ne mulțumim în continuare doar cu cele 9 miliarde de lei vechi, atât cât reprezintă nivelul aproximativ al bugetului anual al comunei noastre. Și nu, nu este deloc adevărat că doamna noastră contabil și-a dat demisia pentru că prin „cămara” noastră bate vântul, ci pentru că urmează o procedură firească de promovare profesională. Fiecare om își dorește în viață să ajungă cât mai departe în privința carierei și asta nu este decât un lucru bun, la care eu nu mă puteam opune. Chiar dacă au fost și momente tensionate în relația noastră profesională, ca și în alte situații cu alți colegi, din cauza volumului mare și intens de lucru, ca și a solicitărilor și presiunilor imediate la care suntem supuși de multe ori în activitatea noastră, asta nu a afectat cu nimic relația noastră umană, ceea ce mă determină să afirm încă o dată, că doamna contabilă este un adevărat profesionist în domeniul contabilității și sper ca acolo unde va promova să aibă parte de toate succesele profesionale dorite. Doresc să vă asigur pe toți, din inimă, că în foarte scurt timp vor fi rezolvate toate problemele financiare cu care ne confruntăm în acest an, având în vedere că atât situația noastră, cât și a tuturor primăriilor din țară care au aceleași probleme, au fost transmise oficial autorităților guvernamentale, urmând ca în zilele următoare să se stabilească modalitatea prin care să se găsească fondurile necesare acoperirii acestor cheltuieli”.