News

Noua “țeapă Bolt”. Clienții aplicației, vizați de o ingenioasă metodă de fraudare

Noua ”țeapă Bolt”. O metodă de fraudă proaspăt ”implementată” ameninţă clienţii aplicației. Informaţia circulă în online şi avertizează utilizatorii despre posibilele furturi.

Utilizatorii Bolt sunt ameninţaţi de un nou tip de fraudă. Datele cu caracter personal ale utilizatorilor sunt puse în pericol, la fel şi banii de pe card, în cazul în care persoana fraudată deţine cardul bancar înrolat pe telefon. O tânără din Bucureşti a fost victima noii metode de furt. Contactată de FANATIK, aceasta a povestit cu lux de amănunte cum a decurs tot procesul fraudulos cunoscut deja în mediul online drept  ”noua țeapă Bolt”.

Pe TikTok a devenit viral un clip în care un tânăr povestește cum iubita lui a fost victima noii metode de furt. Totul s-a petrecut prin intermediul aplicaţiei Bolt. Păgubita s-a ales cu o sumă de bani în minus, pe cardul bancar pe care îl avea înrolat pe telefon. Se putea întâmpla și mai rău, dar norocul ei a fost că a văzut la timp notificările trimise din contul de Bolt.

FANATIK a stat de vorbă cu Iulia, victima noii metode de fraudă care ameninţă clienţii Bolt. Tânăra susţine că nu a primit ajutor din partea reprezentanţilor aplicaţiei. Ea a depus deja o plângere la poliție și speră ca autoritățile să afle cine a încercat s-o păcălească. Iată ce ne-a povestit victima despre noua țeapă Bolt.

Victima: ”Aplicația e una care îți pune piedici”

”Eram în oraş şi am primit un e-mail în care mi se spunea că cineva s-a conectat la contul meu de pe un alt device, un Samsung, eu având un iPhone. Mi se spunea inclusiv ID-ul, locaţia că e tot din Bucureşti. În momentul ăla am intrat pe contul de Bolt şi am văzut că persoana respectivă era deja într-o cursă. Banii erau deja retraşi de pe card fără ca eu să accept ceva. Mi-a fost destul de greu să îmi dau seama cum să iau legătura cu şoferul sau cum să îmi scot cardul.

Aplicaţia e una care îţi pune piedici. În niciun caz nu te ajută să rezolvi problemele. Cei de la Bolt îmi spuneau că este din vina telefonului meu sau din vina oricărei alte aplicaţii cu care m-aş putea conecta. Am schimbat absolut toate parolele. Am verificat WhatsUp şi nu era niciun alt dispozitiv conectat, nu am apăsat pe niciun link dubios. Nu am aflat identitatea, doar îi ştiu ID-ul, adresa”, ne-a mărturisit Iulia.

Iulia ne povesteşte că a reuşit să ia legătura cu şoferul de Bolt, aflând astfel detalii despre propunerea celui ce i-a accesat contul. Individul a plasat o comandă, iar în momentul în care s-a urcat în maşina Bolt i-a propus şoferului să comande o cursă până la Călăraşi, să o anuleze, iar apoi să împartă banii frăţeşte.

”Într-un final am reuşit să îl sun pe şofer, dar persoana respectivă se dăduse deja jos din maşină. Mi-a spus că era un băiat, l-a întrebat dacă e Iulia şi a răspuns că da. Şoferul a crezut că e prietenul meu ştiind că mai comandăm pentru alte persoane.

Mi-a spus că acesta i-a propus să dea o comandă pentru o cursă mai lungă, în Călăraşi din ce am înţeleş, şi că după ce şoferul acceptă el să dea ”cancel”. Astfel să îmi retragă o sumă din bani şi să îi împartă. Şoferul a crezut că face mişto. L-a refuzat si l-a lăsat la destinaţie, la locul unde a comandat el cursa. Cursa a fost una mică, adică era o cursă de 17 lei şi el a lăsat tips 100%”, a mai spus aceasta.

De asemenea, victima ne-a dezvăluit că s-a temut pentru siguranța ei. Individul care a produs frauda avea acces la adresa ei de acasă şi adresele locurilor pe care le frecventează des. Ea susţine că a sesizat autoritățile, dar nu a primit niciun ajutor în acest sens.

”Pe 16 septembrie s-a întâmplat. Am făcut plângere la poliţie în noaptea aceea. Cum am primit mesaj şi am văzut că nu reuşesc cei de la Bolt, m-am speriat. Persoana respectivă avea acces la adresa mea de acasă, blocul, scara.

De la poliţie nu am primit niciun răspuns, nici de la cei de la Bolt nu am primit update, nici măcar scuze. Mi s-a spus că este vina mea, de la una din aplicaţiile mele. Mi-au spus că eu ar trebui să îmi rezolv problema. I-am întrebat pe cei de la Bolt dacă îmi pot oferi mai multe detalii despre persoana respectivă şi mi-au spus că datele acestea le pot furniza doar poliţiei”, a continuat Iulia.

Îngrijorată şi nemaiştiind ce să facă, Iulia împreună cu iubitul ei au luat atitudine. S-au dus pe urmele individului la adresele din aplicaţie, dar nu au reuşit să îl găsească. De altfel, şoferii Bolt ce au preluat cursele frauduloase au fost foarte implicaţi şi şi-au oferit ajutorul. Fiind mai multe curse, toţi şoferii au încercat să o ajute, inclusiv cu o descriere a hoţului.

”Noi am sunat şoferii. Chiar l-am rugat pe unul dintre ei să îi facă o poză clientului, dacă reușește. Cred că omul acela a observat că sunt în apel şi a dat el ”cancel”. Şoferii mi l-au descris pe individ: am înțeles că era un băiat înalt, slăbuţ şi că avea un hanorac sau o geacă. Mi s-a spus că nu pot să îmi zică mai mult. Nici ei nu au fost foarte atenți la el. Iniţial, nu li s-a părut ciudat”, ne-a mai povestit victima fraudei ce face înconjurul TikTok-ului.

În final, victima a mărturisit că nu va mai folosi aplicaţia şi că şi-a scos atât cardul, cât şi datele personale din aplicaţie. Această întâmplare este un semnal de alarmă pentru toţi utilizatorii Bolt, dar şi pentru cei care au cardul bancar înrolat pe telefon.

FANATIK a solicitat un punct de vedere din partea companiei Bolt, dar până la momentul apariției prezentului articol, nu am primit niciun răspuns.

 

Publicitate

Articole asemănătoare:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button