Circulația feroviară, închisă permanent între două localități din Oltenia
Circulația feroviară va fi închisă, în perioada 09.12.2024 – 12.12.2024, permanent între stațiile Banu Mărăcine – Malu Mare, fir II, în vederea realizării operațiunilor de montare a două poduri provizorii, necesare pentru continuarea lucrărilor desfășurate în zona celor două culee ale Viaductului Cârcea, anunță Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.
Lucrările se execută de către Asocierea SC STRABAG SRL & SC METABET CF SA, în baza contractului încheiat cu Sucursala Regională CF Craiova și au o durată de realizare propriu-zisă de 14 luni.
Potrivit sursei citate, în prezent, circulația feroviară între stațiile Banu Mărăcine – Malu Mare se efectuează pe un singur fir de circulație, respectiv pe firul II, urmare a accidentului feroviar produs în data de 12 august 2018, atunci când un tren de marfă a deraiat producând avarii majore infrastructurii feroviare existente pe Viaductul Cârcea.
Valoarea lucrărilor, efectuate în cadrul obiectivului de investiții „Reconstrucție și Reparare viaduct Cârcea km 200+306, linia CF Videle – Orșova – proiectare și execuție”, este de 56.468.460,90 lei, fără TVA și finanțare asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat.
Lucrările vizează consolidarea infrastructurilor pe firul I și firul II, montarea tablierelor 1, 2 și 3 noi pe firul I, schimbarea suprastructurii pe firul I, precum și lucrări la instalațiile BLA, TTR și LC, aferente firului I.
Astfel, în perioada 09.12.2024 – 12.12.2024, când sunt programate lucrările feroviare între stațiile Banu Mărăcine – Malu Mare, constructorul va pune la dispoziția călătorilor mijloace auto pentru transbordare pe distanța Craiova – Leu și retur.