Deficit major de personal la Salvamont Gorj
Serviciul Salvamont Gorj, aflat în subordinea Consiliului Județean Gorj, funcționează, în prezent, la 30% din necesarul de personal.
Salvamont Gorj ar trebui să-și dubleze numărul de salvatori pentru a acoperi deficitul major de personal, asta înseamnă că ar mai trebui făcute 10-15 angajări. Sabin Cornoiu afirmă, însă, că, în următorii ani, în instituție ar mai putea fi încadrat doar un singur salvator montan cu pregătire în acest domeniu. Instituția va fi și ea afectată de măsurile de austeritate luate de noul guvern.
„Cu resursa umană stăm foarte rău. Suntem undeva la 30% din necesar. Asta e o problemă la nivel național. Probabil, o vom discuta cu Departamentul pentru Situații de Urgență și cu noul guvern. Până atunci, noi funcționăm cu aceste resurse puține cu care noi lucrăm la capacitate maximă și încercăm să asigurăm serviciile noastre la un nivel cât mai bun. Vom vedea noul buget, vom vedea cât ne putem întinde. Am înțeles că este un buget de austeritate. Vom încerca să ne asigurăm necesarul la un minim normal de funcționare. Să nu uităm că suntem un serviciu de urgență. E foarte greu să tai din vreun capitol, pentru că aceste capitole bugetare pentru noi înseamnă medicamente, combustibil ca să răspundem la intervenții, înseamnă energie electrică să asigurăm funcționarea bazelor de salvare. (…) Probabil, ar trebui să ne dublăm în acest moment numărul de personal. Să angajăm vreo 10-15 oameni. Nu există acești oameni. Urmărim evoluția școlii de salvare montană și, în acest an, vom avea doar un singur absolvent care va veni către Gorj, dacă angajările vor fi permise”, spune Sabin Cornoiu.