Alarmant! Aproape 10.000 de apeluri la linia telefonică destinată victimelor violenței domestice
Peste 9.000 de apeluri au fost primite în 2024, la linia telefonică a Agenţiei Naţionale pentru Egalitatea de Şanse între Femei şi Bărbaţi (ANES), destinată victimelor violenţei domestice, discriminării pe criteriul de sex şi traficului de persoane. Dintre acestea, 2.835 au fost pentru violenţa domestică. De asemenea 15 apeluri au semnalat cazuri de hărţuire pe criteriul de sex şi hărţuire morală la locul de muncă.
În ceea ce priveşte tipurile de violenţă care au fost semnalate, inclusiv în cazul unor reveniri ale apelantului, în cazuri de violenţă domestică şi pentru situaţiile în care persoana care a solicitat ajutor şi-a exprimat disponibilitatea de a oferi detalii în acest sens, au fost înregistrate 2.273 de acte de violenţă verbală; 2.293 de acte de violenţă psihologică; 1.714 de acte de violenţă fizică; 68 de acte de violenţă sexuală; 70 de acte de violenţă economică; 91 de acte de violenţă socială; 1 act de violenţă spirituală; 64 de acte de violenţă cibernetică.
Din totalul de 9.285 apeluri primite, 6.534 au fost apeluri preluate, 2.269 au fost apeluri scurte, iar 482 apeluri pierdute (operatorul call-center era angajat într-o altă convorbire).
Cele 6.534 apeluri preluate, din punctul de vedere al domeniului pentru care a fost apelată linia telefonică, sunt clasificate astfel:
2.835 apeluri în domeniul violenţei domestice (relatare acte de violenţă, informaţii privind adăposturile pentru victimele violenţei domestice/agresori, informaţii linie telefonică, informaţii privind adăposturile pentru agresori etc.); 31 apeluri în domeniul traficului de persoane; 9 apeluri în domeniul egalităţii de şanse/gen; 22 apeluri în domeniul violenţei sexuale – alt context decât violenţa domestică; 15 apeluri în domeniul hărţuirii pe criteriul de sex, precum şi a hărţuirii morale la locul de muncă; 3.622 apeluri alt domeniu/nu au fost de competenţa ANES.