35 de persoane trimise în judecată în pentru delapidare și spălare de bani la CFR Marfă
Procurorii susţin că în 2016, la nivelul Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă CFR Marfă SA, s-ar fi constituit "un grup infracţional organizat, implicând factori de decizie de la nivelul central şi teritorial al societăţii de transport, având ca scop subevaluarea bunurilor din patrimoniul societăţii, cu prilejul operaţiunilor de vânzare-cumpărare a 2450 de vagoane destinate casării, facilitând astfel traficarea în folosul SC Remat SA Călăraşi a diferenţei rezultate între valoarea reală şi cea subevaluată a bunurilor casate".
Iată comunicatul autorităților, integral:
„Biroul de Informare și Relații Publice din cadrul Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism este împuternicit să aducă la cunoștința opiniei publice următoarele:
Prin rechizitoriul din data de 29.03.2023, procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Serviciul Teritorial Timișoara au dispus trimiterea în judecată a 35 de inculpaţi (cetățeni români și libanezi, parte dintre aceștia având calitățile de director general, director operațiuni dezvoltare, director economic-financiar, director vânzări, șef serviciu, inginer și contabil), pentru săvârșirea infracțiunilor de constituirea unui grup infracţional organizat, delapidare în formă continuată cu consecințe deosebit de grave și spălare de bani în formă continuată.
În cauză s-a reținut că, în cursul anului 2014, a fost constituit un grup infracțional organizat în scopul săvârșirii infracțiunilor de delapidare cu consecințe deosebit de grave și spălare de bani, grup format de o parte dintre membrii din conducerea decizională/administrativă/executivă și tehnică centrală a Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă.
Grupul, care a implicat factori de decizie de la nivelul central și teritorial al societății de transport, a avut drept scop subevaluarea bunurilor din patrimoniul societății, cu prilejul operațiunilor de vânzare-cumpărare a 2450 de vagoane destinate casării, facilitând însușirea de către o societate comercială a diferenței rezultate între valoarea reală și cea subevaluată a bunurilor casate.
Subevaluarea a fost realizată prin inițierea de către societatea de transport a unei proceduri de licitație pe Bursa de Mărfuri București a 2450 de vagoane pe roți, la preț de fier vechi, deși, în conformitate cu standardele în materie, deșeurile metalice provenite din casarea materialului rulant se încadrau în categoria “deșeu fier vechi greu” și “deșeu fier vechi special” (oțel), categorii de deșeuri cu o valoare de piață net superioară (fiind ascunsă adevărata natură a materialelor care intrau în compunerea vagoanelor).
Având atribuții de administrare și gestiune, în perioada 2014 – 2017, la diferite intervale de timp, în baza aceleiași rezoluții infracționale, prin încheierea și semnarea contractului de vânzare cumpărare din data de 29.08.2016 și cu prilejul executării acestuia prin 14 facturi de predare a bunurilor casate, membrii din conducerea decizională/administrativă/executivă centrală a societății de transport, cu susținerea structurilor sau departamentelor tehnice din subordine, au însușit, în folosul societății din Călărași, 2450 de vagoane subevaluate ca și deșeu de fier vechi, ascunzând starea reală și elementele din fier greu și oțel, cu consecința producerii unui prejudiciu de 33.628.496,44 lei (7.541.036,11 euro).
În cuprinsul actului de sesizare s-a reținut faptul că, reprezentanții din nivelul decizional și administrativ al societății comerciale din Călărași – operator semnificativ, cu o vastă experiență pe piața deșeurilor feroase din Romania – au cunoscut activitatea de fraudare a patrimoniului realizată de angajații structurii de transport feroviar de marfă, aderând la grupul infracțional organizat și au încheiat contractul de vânzare cumpărare din data de 29.08.2016, dobândind 2450 de vagoane subevaluate ca și deșeu de fier vechi, contribuind în această modalitate la cauzarea unui prejudiciu de 33.628.496,44 lei (7.541.036,11 euro).
Ulterior încheierii contractului de vânzare cumpărare din data de 29.08.2016, în vederea ascunderii adevăratei naturi a materialelor care intrau în compunerea vagoanelor, în documentele privind operațiunile comerciale au fost atestate fapte și împrejurări nereale, activitate facilitată de reprezentanții din nivelul decizional și administrativ al societății comerciale din Călărași.
sursa: realitatea.net