O nouă fraudă online: „cutia misterioasă” Notino care te poate lăsa fără banii de pe card
„Cutia misterioasă de la Notino” a revenit pe rețelele de socializare, după ce și în luna mai brandul a fost vizat de o tentativă de fraudă similară, scrie platforma HotNews.
O postare „sponsored” pe Facebook a unei pagini create în aceeași zi îndeamnă urmăritorii să intre pe un link și să comande cutia cu doar 15,50 lei. În imagini apar produsele care costă sute de lei.
Anunțul care promovează frauda a fost postat, luni, pe Facebook, în care utilizatoarea scrie că mama ei a lucrat șapte ani la Notino și a fost concediată pe motive de sănătate și de aceea prezintă urmăritorilor secretul „cutiei misterioase”.
„Compania are un contract cu producătorii, prin care sunt obligați să adune fiecare lună cutii de beauty pentru a primi păreri despre diferite produse.
Aceste cutii le poți găsi într-o secțiune ascunsă pe site-ul lor – trebuie doar să răspunzi la câteva întrebări… Dar ei păstrează acest lucru secret pentru că angajații vor să păstreze produsele de beauty pentru ei”, scrie în postarea de pe Facebook.
Utilizatoarea recomandă urmăritorilor să intre pe linkul lăsat în comentariile postării și să răspundă la câteva întrebări.
Contactat de HotNews, Mihai Rotariu, purtătorul de cuvânt al Directoratului Național de Securitate Cibernetică (DNSC), spune că, cel mai probabil, este vorba de „un scam”.
„E destul de folosită schema asta de către atacatorii din mediul online: un site sau o pagină de Facebook sau de social media care copiază identitatea vizuală a brandului mamă, original, și lansează tot felul de concursuri, premii pentru diferite servicii și ajungi la un moment dat să îți dai datele personale sau financiare.
Pentru că la final, te pun de obicei să plătești o taxă de livrare pentru produsul respectiv, ceea ce înseamnă că trebuie să îți bagi datele de card și ele pot ajunge în posesia atacatorilor”, a spus Rotariu.
Reprezentantul DNSC le recomandă utilizatorilor să raporteze la Meta atunci când văd postări de acest gen.
„Acum, rezultatul raportării respective nu pot să vi-l garantez că va fi unul pozitiv pentru că pe platformele de social media, majoritatea analizelor care se fac pe raportări se fac automatizate, iar atacatorii știu cum să șlefuiască instrumentele respective, astfel încât să nu fie blocate chiar așa ușor”.