Trei instructori din cadrul Școlii Populare de Arte „Constantin Brâncuși” Târgu Jiu au participat, în perioada 02-06 iunie 2025, la cursul de formare desfășurat în Paphos, Cipru – DIGITAL INCLUSION: Basic Digital Skills for non-IT teachers – în cadrul proiectului ACREDITARE ERASMUS+, cod 2023-1-RO01-KA120-ADU-00019544, finanțat prin programul Erasmus+, Acțiunea Cheie 1 – Educația Adulților. Finanțare perioada 2024-2025: 2024-1-RO01-KA121-ADU-000235053.
Participanții au avut ocazia să aprofundeze o serie de concepte teoretice și practice esențiale pentru un învățământ modern și adaptat nevoilor fiecărui cursant.
Printre obiectivele vizate de acest program s-au numărat:
• Dezvoltarea competențelor necesare utilizării resurselor digitale disponibile în procesul de predare;
• Stăpânirea abilităților digitale de bază;
• Înțelegerea importanței utilizării pedagogice a tehnologiei în învățare și evaluare;
• Integrarea instrumentelor ICT (Tehnologia Informației și Comunicațiilor) în activitățile de predare, pentru a stimula implicarea cursanților și atingerea obiectivelor curriculare.
Pe parcursul cursului, cadrele didactice au participat la ateliere practice, sesiuni interactive, activități de grup colaborative și reflecții pedagogice. Temele abordate în cadrul sesiunilor au inclus:
• Politicile europene privind educația muzicală incluzivă și modele sociale de integrare a dizabilității în muzică;
• Teoria dialogului intercultural și repertorii muzicale din patrimoniul minorităților (romi, sami, sefarzi);
• Designul universal pentru învățare (UDL) și utilizarea tehnologiilor asistive în activitățile muzicale;
• Muzica drept vehicul pentru valorile europene: democrație, drepturile omului și solidaritate;
• Proiectarea planurilor curriculare și evaluarea incluzivă, în acord cu competențele-cheie pentru învățarea pe tot parcursul vieții.
Această experiență de formare a contribuit la extinderea perspectivei pedagogice a participanților, oferindu-le instrumente moderne și eficiente pentru a adapta procesul educațional la nevoile unei comunități diverse.
Proiectul s-a desfășurat într-un context internațional, favorizând schimburile de bune practici și consolidarea dimensiunii europene a educației.
Școala Populară de Arte „Constantin Brâncuși” continuă astfel demersul său de modernizare a procesului educațional prin participarea activă în rețeaua europeană Erasmus+, cu scopul de a oferi cursanților o educație de calitate, incluzivă și adaptată provocărilor actuale.